Akhmetova Z.B. - graduate 1996. Faculty of Economics and Sociology, Department of Organization and Management of the Kazakh State University named after Al-Farabi. In 1998 She graduated from the magistracy department of "Economic Theory" (with honors). After graduating from the magistracy enrolled in full-time graduate school. In 2010 she defended her thesis on "Improving pricing in the consumer market: institutional and economic aspects." Since 2002 she worked at the department of "Economic Theory" as a teacher. Since 2003 worked as a senior teacher. Since 2011, she worked as an acting associate professor at the Department of Management and Marketing. From 2012 to 2013 she worked as deputy head of the department for research and innovation activities and international cooperation. Since 2016 he has been working as a senior lecturer at the Department of Management and Marketing. The pedagogical experience is 22 years. He conducts lectures and seminars in the following disciplines: marketing, branding, marketing management, service marketing, international marketing, outsourcing in logistics, PR and marketing promotion, pricing, general transport course, unified transport system, international management. Developed UMKD in the following disciplines: "Marketing", "PR", "Service Marketing", "Marketing Management", "Consumer Products Branding", "International Marketing", "Consumer Behavior", "Outsourcing in Logistics", "Pricing", " General course of transport ”,“ Unified transport system ”,“ Branding ”. Performs the management of theses and master's theses. She participated in international and national conferences, has 123 scientific articles, 4 textbooks on "State regulation of the economy", "History of economic studies", "Pricing", "Baғa belgileu", 2 electronic textbooks "GRE", "IED", 2 monographs "Time Management", "Consumer Market Pricing: Theory and Practice", 5 short courses of lectures, 2 articles by Scopus. He has more than 20 image publications in foreign and national editions. Participation in 2015 in a research project funded by the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan on the theme “Sustainable innovative development of knowledge- intensive industries based on the use of the concept of open innovation”. Participation in 2018 in the project “New humanitarian knowledge. 100 new textbooks in the Kazakh language "in the framework of the state program" Rouhani zagyru "as the author of the video course" Principles of Marketing "


Education

Educational institution

Квалификация

Expiration date

КазНУ им. аль-Фараби
Высшее
1998

Academic degree

Name of the scientific degree
Branch of science
Graduation Date
Кандидат
30/06/2011

Academic rank

Name of academic title
Date of assignment
Ассоциированный профессор (доцент)
01/01/2001

1

Ахметова Зауреш Болатхановна

Бимендиева Л.А., Нурманова Б.З., Жатканбаев Е.Б., Аскаров Д.Т.

Қазақ университетi 2016 - г. ISBN 9965-29-725-8 10 - стр.

2

Ахметова Зауреш Болатхановна

Кожамкулова Ж.Т., Бейжанова А.Т.

Көлік инфрақұрылымынын дамыту елдің экономикалық өсуінің аса маңызды факторларының бірі ретінде

" Қазақ университеті " 2014 - г. ISBN 978-601-04-0418-2 7 - стр.

3

Ахметова Зауреш Болатхановна

Аширбекова Л.Ж., Мухтарова К.С., Шарапиева М.Д.

Time-management

Karon Dijital 2016 - г. 30 - стр.

4

Ахметова Зауреш Болатхановна

ЦЕНООБРAЗОВAНИЕ

" Қазақ университеті " 2016 - г. ISBN 978-601-04-1913-1 18 - стр.

5

Ахметова Зауреш Болатхановна

Бимендиева Л.А., Нурманова Б.З., Жатканбаев Е.Б.

"Казак университетi" 2011 - г. ISBN 9965-29-725-8 10 - стр.

6

Ахметова Зауреш Болатхановна

Нурманова Б.З., Даулиева Г.Р.

"Казак университетi" 2016 - г. ISBN 978-601-247-814-3 14 - стр.

7

Ахметова Зауреш Болатхановна

Турлыбекова Н.М.

Маркетинг услуг

Лаборатория ВШЭБ 2016 - г. 5 - стр.

8

Ахметова Зауреш Болатхановна

Аутсорсинг как технология развития инновационного бизнеса

лаборатория ВШЭБ 2016 - г. 5 - стр.

9

Ахметова Зауреш Болатхановна

Антикризисное управление экономикой Казахстана в условиях турбулентности внешней среды. Коллективная монография

" Қазақ университеті " 2017 - г. 9 - стр.

10

Ахметова Зауреш Болатхановна

Турлыбекова Н.М.

Қызмет маркетингі

лаборатория ВШЭБ 2017 - г. 5 - стр.

11

Ахметова Зауреш Болатхановна

Белғожақызы М..

Баға белгілеу

" Қазақ университеті " 2018 - г. ISBN 978-601-04-3407-3 250 - стр.

12

Ахметова Зауреш Болатхановна

Ценообразование на потребительском рынке: теория и практика

" Қазақ университеті " 2019 - г. 10 - стр.

13

Ахметова Зауреш Болатхановна

Абен А.С. Ценовое регулирование на потребительском рынке:заруцбежный опыт 2011 - г. 4 - стр. 0
14

Ахметова Зауреш Болатхановна

2012 - г. 7 - стр. 0
15

Ахметова Зауреш Болатхановна

Көлік инфрақұрылымынын дамыту елдің экономикалық өсуінің аса маңызды факторларының бірі ретінде 2014 - г. 8 - стр. 0
16

Ахметова Зауреш Болатхановна

Кожамкулова Ж.Т., Бейжанова А.Т. ИННОВАЦИЯЛЫҚ МАРКЕТИНГ ОТАНДЫҚ КӘСІПОРЫНДАРДЫҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН АРТТЫРУДЫҢ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ 2015 - г. 5 - стр. 1
17

Ахметова Зауреш Болатхановна

Аскеров А.А. Жұмыс беруші ретінде жоғары оқу орындарының беделінің тұжырымдамасы 2015 - г. 5 - стр. 0
18

Ахметова Зауреш Болатхановна

2014 - г. 2 - стр. 3
19

Ахметова Зауреш Болатхановна

Шуренов Н.Б., Аликбаева А.Б. Банктік логистиканы қолданудың теориялық түсінігі мен артықшылықтары 2016 - г. 5 - стр. 3
20

Ахметова Зауреш Болатхановна

Аликбаева А.Б. Overview of promising manufacturers in the oil and gas sector of the Republic of Kazakhstan 2016 - г. 5 - стр. 0
21

Ахметова Зауреш Болатхановна

Аликбаева А.Б., Шуренов Н.Б. Тауардың бәсекеге қабілеттілігін анықтау әдістерін талдау 2016 - г. 7 - стр. 0
22

Ахметова Зауреш Болатхановна

Белғожақызы М.. The current state of the market of fitness services in the Republic of Kazakhstan and the city of Almaty 2016 - г. 5 - стр. 0
23

Ахметова Зауреш Болатхановна

Prospects of the E-commerce market development in Kazakhstan 2016 - г. 6 - стр. 2
24

Ахметова Зауреш Болатхановна

Шуренов Н.Б. Бәсекелік талдау негізінде стратегиялық шешімдердің қалыптасуы 2015 - г. 6 - стр. 0
25

Ахметова Зауреш Болатхановна

Мухтарова К.С. THE CURRENT STATE AND DEVELOPMENT TRENDS OF THE INDUSTRIAL EQUIPMENT IN OIL AND GAS SECTOR OF THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN 2016 - г. 5 - стр. 0
26

Ахметова Зауреш Болатхановна

Аликбаева А.Б. Современное развитие рынка нефтегазового оборудования РК 2015 - г. 6 - стр. 0
27

Ахметова Зауреш Болатхановна

Analysis of marketing aspects of innovative entrepreneurship in the regions 2018 - г. 9 - стр. 0
28

Ахметова Зауреш Болатхановна

Innovation Management in the Kazakhstan Industrial Sector 2018 - г. 11 - стр. 0
29

Ахметова Зауреш Болатхановна

Развитие интернет-маркетинга в странах ЕАЭС 2018 - г. 11 - стр. 0
30

Ахметова Зауреш Болатхановна

Қазақстандағы кәсіпорындарды инновациялық жобаларды басқару мәселелері 2018 - г. 8 - стр. 0
31

Ахметова Зауреш Болатхановна

ПЕРСПЕКТИВНЫЕ ВЕКТОРЫ ФОРСИРОВАННОГО РАЗВИТИЯ МАЛОГО И СРЕДНЕГО БИЗНЕСА РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН 2018 - г. 8 - стр. 0
32

Ахметова Зауреш Болатхановна

Бейжанова А.Т., Турлыбекова Н.М. Аумақтық маркетинг негізінде аймақтың бәсекеге қабілеттілігін бағалау 2019 - г. 16 - стр. 88
33

Ахметова Зауреш Болатхановна

Смагулова Г.С., Жумагазиева А.Г. Management of employee’s voice in the context of changing economic market relations: A case of Kazakhstan 2020 - г. 9 - стр. 0
34

Ахметова Зауреш Болатхановна

Рахматуллаева Д.Ж. Эффективное развитие и улучшение технологической оснащенности агротехнологий Казахстана путем применение мирового опыта 2020 - г. 13 - стр. 0
35

Ахметова Зауреш Болатхановна

2020 - г. 8 - стр. 0
36

Ахметова Зауреш Болатхановна

2020 - г. 13 - стр. 0
37

Ахметова Зауреш Болатхановна

2020 - г. 8 - стр. 0
38

Ахметова Зауреш Болатхановна

2020 - г. 9 - стр. 0
39

Ахметова Зауреш Болатхановна

Баймуханбетова Э.Е., Тулебаева Н.Т. Заманауи жағдайда электрондық коммерция инфрақұрылымын дамыту 2020 - г. 7 - стр. 0
40

Ахметова Зауреш Болатхановна

Применение маркетинговых технологий в электронной коммерции 2020 - г. 9 - стр. 340
41

Ахметова Зауреш Болатхановна

Аликбаева А.Б., Турлыбекова Н.М. ВЛИЯНИЕ Е-КОММЕРЦИИ НА КОМПЕТЕНЦИИ МАРКЕТОЛОГОВ В СИСТЕМЕ ВУЗОВСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ 2020 - г. 7 - стр. 0
42

Ахметова Зауреш Болатхановна

2022 - г. 15 - стр. 0
43

Ахметова Зауреш Болатхановна

2022 - г. 15 - стр. 0
44

Ахметова Зауреш Болатхановна

2022 - г. 17 - стр. 0
45

Ахметова Зауреш Болатхановна

2022 - г. 11 - стр. 0
46

Ахметова Зауреш Болатхановна

Қазақстандағы электрондық коммерция саласындағы логистикалық бизнесті әртараптандыру: тежеуші факторларды талдау 2021 - г. 14 - стр. 0
47

Ахметова Зауреш Болатхановна

Кожамкулова Ж.Т. САНДЫҚ ТАЛДАУ НЕГІЗІНДЕ ЭКОНОМИКАНЫ ЦИФРЛАНДЫРУ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ ТҰТЫНУШЫЛАРДЫҢ МІНЕЗ-ҚҰЛЫСЫН ТРАНСФОРМАЦИЯЛАУ 2022 - г. 12 - стр. 96
48

Ахметова Зауреш Болатхановна

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ FMCG НАРЫҒЫНА КОВИД-19 ӘСЕРІН ТАЛДАУ 2022 - г. 8 - стр. 1
49

Ахметова Зауреш Болатхановна

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ КҮНДЕЛІКТІ ТҮРЛЕР НАРЫҒЫН ТҰТЫНУШЫЛАРДЫҢ АДАЛДЫҒЫНЫҢ ДИНАМИКАСЫ БОЙЫНША ТАЛДАУ 2023 - г. 13 - стр. 98
50

Ахметова Зауреш Болатхановна

Мұса Қ.А. ҚАЗАҚСТАНРЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ ЖАҢА БУЫН ЛОГИСТИКАЛЫҚ ОРТАЛЫҚТАРЫНЫҢ ДАМУ ПЕРСПЕКТИВАЛАРЫН ФАКТОРЛЫҚ ТАЛДАУ 2022 - г. 11 - стр. 123
51

Ахметова Зауреш Болатхановна

Fmcg секторындағы тұтынушылармен өзара әрекеттің қазіргі концепциялары 2023 - г. 11 - стр. 4
Author Documents

13

Citations
58 по 58

documents

h-index

4