Main / High School of Economics and Business / Business Technologies / Турлыбекова Надира Максутовна

Турлыбекова Надира Максутовна

Position Зам.зав.каф.по учебной, метод. и воспитательной работе, Ст.пpеподаватель
Business Technologies
Scopus author ID: 57218686770
nadiramaksutovna@gmail.com
8(727) 377-33-30 вн:1396
       Nadira Maksutovna Turlybekova is a citizen of the Republic of Kazakhstan and of Kazakh nationality. She holds bachelor's and master's degrees with honors from Al-Farabi Kazakh National University. From 2006 to 2011, she worked as an assistant lecturer at the Department of Marketing and Commerce. From 2011 to 2019, she served as a senior lecturer at the Department of Management and Marketing. Since 2020, she has held the position of senior lecturer at the Department of Business Technologies and serves as Deputy Head of the Department for Academic and Educational Affairs. She delivers lectures and conducts seminars in both Kazakh and Russian languages on the following subjects: Marketing, Banking Marketing, Services Marketing, Agro-marketing, Marketing Research, Marketing Management, International Marketing, General Course of Transport, Integrated Transport System, Competitive Strategy, Product and Service Expertise, Branding, Event Marketing, Marketing Communications, and Management of Product and Sales Policy. She has authored more than 50 scientific publications, including 12 articles in journals recommended by the Committee for Quality Assurance in the Field of Science and Higher Education of the Ministry of Science and Higher Education of the Republic of Kazakhstan for the publication of key research findings. Her academic contributions also include 2 chapters in a monograph published by Springer, 2 textbooks, 2 concise lecture courses, as well as articles published in the proceedings of international and national scientific-practical conferences. Her Hirsch index is 2. N.M. Turlybekova holds 5 certificates of authorship.
First higher education
Educational institution Квалификация Expiration date
КазНУ им. аль-Фараби Высшее 2004
Academic degree

1

Турлыбекова Надира Максутовна Бейжанова А.Т. Брендинг " Қазақ университеті " 2016 - г. 20 - стр.

2

Турлыбекова Надира Максутовна Ахметова З.Б. Маркетинг услуг Лаборатория ВШЭБ 2016 - г. 5 - стр.

3

Турлыбекова Надира Максутовна Маркетингтік коммуникациялар " Қазақ университеті " 2017 - г. 10 - стр.

4

Турлыбекова Надира Максутовна Ахметова З.Б. Қызмет маркетингі лаборатория ВШЭБ 2017 - г. 5 - стр.

5

Турлыбекова Надира Максутовна Коллективная монография: "Антикризисное управление экономикой Казахстана в условиях турбулентности внешней среды" Статья "Коммуникация жүйесіндегі интернет-маркетингтің ерекшелігі" "Казак университетi" 2017 - г. 10 - стр.

1

Турлыбекова Надира МаксутовнаСейдалиева Д.А., Белғожақызы М.. Инновациялық жоба тәуекелін басқарудың теориялық аспектілері 2015 - г. 4 - стр. 0

2

Турлыбекова Надира МаксутовнаБейжанова А.Т., Белғожақызы М.. Логистикалық реинжинирингтің Қазақстан Республикасындағы заманауи даму тенденциялары 2016 - г. 7 - стр. 2

3

Турлыбекова Надира Максутовна Казақстан Республикасының көліктік-логистикалық инфрақұрылымы 2016 - г. 5 - стр. 0

4

Турлыбекова Надира МаксутовнаБелғожақызы М.. Интернет-маркетинг заманауи маркетингтік концепцияның жаңа бағыты. 2016 - г. 7 - стр. 0

5

Турлыбекова Надира МаксутовнаБейжанова А.Т., Ахметова З.Б. Аумақтық маркетинг негізінде аймақтың бәсекеге қабілеттілігін бағалау 2019 - г. 16 - стр. 88

6

Турлыбекова Надира МаксутовнаАликбаева А.Б., Ахметова З.Б. ВЛИЯНИЕ Е-КОММЕРЦИИ НА КОМПЕТЕНЦИИ МАРКЕТОЛОГОВ В СИСТЕМЕ ВУЗОВСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ 2020 - г. 7 - стр. 0

1

Турлыбекова Надира Максутовна Интернет маркетингті қолдану компаниялардағы маркетингтік шараларды дамытудың болашағы 2011 - г. 4 - стр. КазНУ им. аль-Фараби

2

Турлыбекова Надира Максутовна Агромаркетингтің азық түлік қауіпсіздігін қамтамасыз етудегі маңызы. 2011 - г. 4 - стр.

3

Турлыбекова Надира Максутовна Брендинг бәсекеге қабілеттілікті жоғарылату факторы ретінде. 2010 - г. 4 - стр.

4

Турлыбекова Надира Максутовна Тұтыну тауарлар нарығындағы брендингті қолдану ерекшеліктері. 2010 - г. 3 - стр.

5

Турлыбекова Надира Максутовна Кәсіпорындардың бәсекеге қабілеттілік деңгейін көтеруде маркетингтік коммуникацияның алатын орны. 2009 - г. 4 - стр.
Author Documents

3

Citations

25 по 25
documents

h-index

2

The Effective Marketing Methods and Their Use in the Field of Ecology

Akhmetova, Z., Rysbayeva, B., Kozhakhmetova, A., Turlybekova, N.

2022

Studies in Systems Decision and Control
443, с. 77-85

2

Цитирований
Digitalization of Agriculture—The Path to the Future of Geoeconomics

Umarov, I.M., Akhmetova, Z.B., Turlybekova, N.M., Tulebayeva, N.T., Niyazbekova, S.U.

2022

Geo Economy of the Future Sustainable Agriculture and Alternative Energy Volume II
2, с. 333-344

2

Цитирований
Analysis of the efficiency technology transfer offices in management: The case of Spain and Kazakhstan

Kireyeva, A.A., Turdalina, S., Mussabalina, D., Turlybekova, N.M., Akhmetova, Z.B.

2020

Journal of Asian Finance Economics and Business
7, с. 735-746

21

Цитирований
Google Scholar: Профиль